Train Alliance Publicerar Bokslutskommuniké för perioden Januari – December 2021

Train Alliance Sweden AB (publ) (“Train Alliance” eller “Bolaget”) publicerar härmed bokslutskommuniké för perioden januari – december 2021 och det enskilda kvartalet oktober – december 2021.

Delårsrapporten 2021-12-31 i korthet:

• Summa rörelseintäkter för helåret 2021 uppgår till 139,6 MSEK (162,5 MSEK). Summa rörelseintäkter i det enskilda kvartalet oktober – december 2021 uppgår till 54,3 MSEK (22,1 MSEK).
  • Verksamhetens bruttovinst uppgår för helåret 2021 till 28,1% (27,8%). Bruttovinsten i det enskilda kvartalet oktober – december 2021 uppgår till 24,7% (36,1%).
  • För helåret 2021 uppgår rörelseresultatet till 17,3 MSEK (28,1 MSEK). Rörelseresultat i det enskilda kvartalet oktober – december 2021 uppgår till 5,9 MSEK (7,6 MSEK).
  • Rörelsemarginalen i förhållande till rörelsens intäkter för helåret 2021 uppgår till 12,4% (17,3%). För det enskilda kvartalet oktober-december uppgår rörelsemarginalen till 10,9% (34,7%).
  • Resultat efter skatt, för helåret 2021, per aktie uppgår till 0,35 kr (0,95 kr). För det enskilda kvartalet oktober-december uppgår periodens resultat efter skatt per aktie till 0,13 kr (0,23 kr)
  • Soliditet 84,2% (73,7%)
  • Antalet aktier vid periodens utgång uppgick till 26.386.958 st (17.419.256 st) varav 2.800.000 st aktier är röststarka A-aktier.
  • Bolaget fortsätter förvärva mark och fortsätter sitt långsiktiga arbete med förädling av mark till järnvägsklara etableringar. Efter årets utgång har Train Alliance kommunicerat att detaljplanen för markområdet i Brista i Sigtuna via intressebolaget Krogsta Fastighetsbolag AB har vunnit laga kraft.
  • Justerat substansvärde per aktie uppgår till 67,98 Kr (63,70 Kr)

Delårsrapporten i helhet finns under följande länk: www.trainalliance.se/for-investerare/finansiella-rapporter/

Mail: otto.persson@trainalliance.se

Avanza

Tel +46 8 409 421 20

Mail: ca@avanza.se

Denna information är sådan information som Bolaget är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnade, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 25 februari 2022 kl. 08.00 CET.

Train Alliance har som affärsidé att långsiktigt och industriellt försörja operatörer med moderna och effektiva produktionsanläggningar för järnvägsrelaterade verksamheter inom infrastruktur och logistik. Bolaget arbetar i nära samarbete med operatörer och hyresgäster för att tillhandahålla produktionsanläggningar med hög effektivitet och kapacitet som ger direkt möjlighet till stora kostnadsbesparingar. Train Alliance har bolagssäte i järnvägsorten Hallsberg och ägs av privata och institutionella ägare. Train Alliance är noterade på Nasdaq First North Growth Market och Avanza är Bolagets Certified Adviser, tel. +46 8 409 421 20, ca@avanza.se.